تک تیرانداز

جدید ترین مطالب در مورد تک تیراندازی و تجهیزات نظامی

تک تیرانداز

جدید ترین مطالب در مورد تک تیراندازی و تجهیزات نظامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

با توجه به سرعت پیشرفت صنایع نظامی در جهان ارتش کشورهای مختلف دست به ساخت و مونتاژ دستگاه هایی برای تعیین محل شلیک گلوله و موضع مخفی تک تیراندازان زده اند یک نمونه موثر از این سیستم ها سیستم جغد ساخت کارخانه جات اسلحه سازی روسیه می باشد که توسط صنایع دفاعی دولت روسیه ساخته شده است.

سیستم جغد

با این که اسلحه های تک تیراندازی همیشه در حال پیشرفت بوده اند اما یک چیز هیچ وقت تغیر نکرده است و آن ضربه موج و اکوستیک به وجود آمده ناشی از شلیک گلوله اسلحه تک تیراندازی در هوا است. با توجه به مشخص شدن یک سری پارامتر های ناشی از شلیک گلوله و ضربه موج آن در هوا و محاسبه این پارامتر ها می توان به محل دقیق اختفاء نیرو های تک تیرانداز پی برد.

پارامتر های ناشی از شلیک گلوله تک تیرانداز به قرار زیر می باشد:

  • زاویه مخروطی به وجود آمده از شلیک گلوله (بستگی به سرعت گلوله دارد که در هر متر پرواز یک ژول از توان و قدرت آن کم می شود.
  • سطح اکوستیکی پرواز گلوله که برابر با 100 دسیبل می باشد.
  • طول موج صدای ناشی از شلیک گلوله که برابر با 0.6 – 0.16 متر می باشد.
  • محدوده تقریبی فرکانس به وجود آمده ناشی از شلیک گلوله برابر با 0.6 تا 2 کیلو هرتز می باشد.

با توجه به پارامتر های فوق دستگاه های محاسبه گر می توانند به صورت اوتوماتیک و به سرعت محل شلیک گلوله را محاسبه می کنند.

سیستم جغد به خوبی در تمام شرایط آب و هوایی و شب و روز کار می کند. کار با سیستم جغد به راحتی می باشد و به صورت خود کار به تعیین مواضع شلیک تک تیرانداز ها اقدام میکند. از این سیستم می توان به صورت ترکیبی جغد و نارنجک انداز AGC-17 با هم در ماموریت ها استفاده کرد که برای از بین بردن تک تیراندازان خیلی موثر می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی